Saturday, December 17, 2011

entah BRRR -.-

just nak khabo abby dah dapat keje ;D keje apa ? tak kisah lah janji halal n dpt guna duit tu buat shopingg ! haha dasat aku niy . tapi.... boleh ke aku buat kerja ? hope tak buat silap masa kerja . abby mula 26.12.11 . kecot perot boleh :/ ??

-end-

terima kasih kerana sudi membaca :)

Wednesday, December 7, 2011

BAHASA KITA

HYE . harini abby nak ckp pasal bahasa kita  BAHASA MELAYU .

bukan apa . abby tgok zaman sekarang , semakin ramai org yg menokok tambah ejaan bahasa Melayu kita dlm kegunaan harian . dari mana kau org belajar hah ? cikgu dekat sekolah pun ajar kau org mengeja dgn betul . pada mulanya ejaan dalam bahasa Melayu disingkatkan . contohnya : saya = sy . awak = awk . macam = mcm . itu mmg boleh diterima barangkali kita nak tulis dgn cpt .

tapi harini org bukan singkatkan malah dia org makin panjangkan ejaan tu dan di tokok tambah .  yg tulis mcm pelat pun ada --' geli weh . siyes aku tak suka . cikgu pelat mana entah yg ajar contoh. apa = apew . mana = manew . kita = titew . tak suka = ta cukew . boleh = voleyh . rumah = wumah . baru = bawu . sejuk = tejuk . main = maen . hey tolong lah beb ! cuba kau eja betul betul . nanti pelat betul baru kau tahu . . ini bahasa kita lah wei . gunakan lah dgn sebaiknya .

minta maaf jika terasa .
sekian - abby
terima kasih kerana sudi membaca :)